Prémium divatmárkák – lovaspoló márkák

Hogyan került a lovak közé a maci?

„A lovaspóló a királyok sportja, a sportok királya”

A divat világában a luxus márkákat nagyon kevesen engedhetik meg magunknak (Gucci, Louis Voutton, Dior, stb.). Szerencsére kitűnő prémium márkák közül is válogathatunk. A webáruház is ezeket a márkákat célozza meg elsősorban, mivel kiváló minőségűek, jól tartják az értéküket, és általában a „szép” ruhákra jobban vigyáznak az anyukák és gyerekek.

Az alábbiakban néhány sorban bemutatom a nálunk is található prémium márkákat.

A lovaspóló márkák: Rolo Ralph Lauren, U.S. Polo Assn., La Martina

u.s.polo-assn.-logo-divatvilag
la-martina-divatvilag-lovaspolo

A hasonló logók ellenére mindannyian független márkák, a megtévesztő hasonlóság oka a sportág, azaz a lovaspóló. 🙂

Polo Ralph Lauren

“Én sosem akartam a divatot követni. Mert ha a divatot követed, akkor egy idő után ódivatúvá válsz.”

polo-ralph-lauren-divatvilag-kiralya-markasruha-luxusmarka

Ő igazán olyan, mint az amerikai álomtörténet főszereplője...

 Bronxban született Ralph Lifshitz néven egy középosztálybeli zsidó családban, hasonlóan Calvin Kleinn-hoz.

Mindig is volt érzéke a divathoz, gimnáziumban már saját készítésű nyakkendőit árusította, majd később a Broosk Brothersnél volt értékesítő. A cég Amerika egyik első olyan divatcége, mely konfekciókat, kész ruhákat árult, új alapanyagokkal kísérletezett, már akkoriban az egyik kiemelkedő divatkereskedőnek számított számos híres ügyféllel.

 Ralph Lauren mindvégig szem előtt tartotta saját tervét, hogy híres divattervező legyen, folyamatosan finomította a stílusát, és 1967-ben megszületett saját gyártású márkája. Az ikonikus logóval 1971 óta találkozhatunk, ez eredetileg egy jótékonysági rendezvényre készült, azonban azóta már minden ruházaton szerepel, mint márkavédjegy. A másik két ikonikus védjegy 1989-ben született meg, azaz az amerikai zászló és a maci.

 

u.s.polo-assn.-logo-divatvilag-pulover

 

A divattervező az évek során rengeteg kollekcióval bővítette a kínálatát, azonban sohasem vesztette szem elől az eredeti célját, az időtlen divat megalkotását.

polo-ralph-lauren-divatvilag-kiralya-markasruha-luxusmarka-ruha

(Fotók: Ralph Lauren)

 

A márka brandjei:

  • Polo Ralph Lauren,
  • Ralph Lauren Collection,
  • Lauren Ralph Lauren,
  • Double RL,
  • Ralph Lauren Childrenswear, Denim & Supply Ralph Lauren,
  • Chaps, and Club Monaco.

United States Polo Association (USPA)

polo-assoociation-uspa-luxus-ruhamarka

A David Grubbs által 1890-ben alapított USPA több mint 4500 tagnak és 250 lovaspóló klubnak biztosít forrásokat az Egyesült Államokban és Kanadában. Az Amerikai Lovaspóló Szövetség hivatalos márkája évtizedek óta, és a sportolók öltöztetője az 1981-ben létrehozott  U.S. Polo Assn.

u.s.polo-assn.-logo-divatvilag-ruha

Az USPA által menedzselt márka az Egyesült Államokban indult ugyan, de gyorsan elterjedt Mexikóban, Közép- és Dél-Amerikában. A nemzetközi piacon is hamar teret nyert, először Japánban, Kínában, Tajvanon, majd Európában, a Közel-Keleten és Indiában is. Az elmúlt öt évben a márka 22%-os éves értékesítési növekedést ért el.

uspa-lovaspolo-marka-blog

La Martina

 

A La Martinát Lando Simonetti alapította, aki 1985-ig az Egyesült Államok divatiparában dolgozott, ekkor költözött vissza szülőföldjére, Argentínába. A cég a kezdetekben nyergeket és csizmákat készített a pólósportban való használatra, majd a divatiparban is felvették a versenyt. A termékekhez felhasznált anyagok 65%-a helyben, Argentínában származik. A La Martina mellett Simonetti megalapította a Polo Management Groupot is, amely a La Martinával együttműködve nemzetközi pólótornákat irányított.

uspa-lovaspolo-marka-blog-lamartina-1
uspa-lovaspolo-marka-blog-lamartina-fiu-pulover-1

Luxus

 

2000-ben a cég árbevétele mindössze 1,2 millió dollár volt, termékeihez az interneten keresztül lehetett hozzájutni. A 2000-es években  a cég specializálódott a pólófelszerelésekre és eladásai 200 millió dollárra nőttek. Az eladások lelassultak, bár továbbra is körülbelül húsz százalékkal nőttek, annak érdekében, hogy csökkentsék a márka „luxus” hírnevének felhígulását.

2015-ben a La Martina megnyitotta első üzletét Londonban, és további üzletei vannak Észak-Amerikában, Dél-Amerikában és Ázsiában.

uspa-lovaspolo-marka-kampany
Oszd meg ezt a történetet