Prémium márkák – Geox

A lélegző cipő

A technológia térnyerése a divatiparban, azaz a lélegző cipő.

premium-markak-geox-cipo

A legegyszerűbb ötletekből

is születhetnek a világújdonságok. Mario Moretti Polegato kezdetben a mezőgazdasági ágazaton szeretett volna segíteni, különböző – ma is csak a vázlatain létező gépeket –  talált ki, innen indulva érkezett a világ egyik vezető divatcégének  a Geoxnak a vezetői pozíciójába , amely 100-nál is több országban van jelen, 1000-nél is több üzlettel.

mario-moretti-polegato-geox

A sivatag termése

Az ötlet 1992-ben született a nevadai sivatagban (egy üzleti látogatás pihenéseként sivatagi túrát tett. Tudjuk, a sivatagban elviselhetetlen a meleg. Ezt úgy próbálta meg ellensúlyozni Mario Moretti Polegato, hogy bicskájával lyukat vágott a cipőjébe. Az ötlet működött (azért én elgondolkodtam a cipőbe kerülő homok kényelmetlenségeiről), ezért Olaszorszába hazatérve elkezdett kísérletezni a lélegző cipővel.

Találmányát levédette, azonban nem volt könnyű az eredményt sem termékké váltani. Úgy gondolta eladja nemzetközi cégnek, akiknek már tapasztalata van a divatiparban, de nem talált nyitott ajtót senkinél. Hitt önmagában, és saját maga alapította meg a céget és dobta piacra az újdonságot.

A Geox cipők forgalmazása 1995-ben kezdődött.

A márkanévben is találkozhatunk a játékossággal az újítással: a Geo a Földet  és az X – a fejlesztést, haladást, technikai újítást jelenti.

 

A márka számára nagyon fontos az innováció, a mai napig én vezetem a Geox kutatási részlegét, ahol 15 mérnökkel dolgozok együtt, és kapcsolatban vagyunk olasz, német és amerikai egyetemekkel, akiket bevonunk a munkánkba. Új anyagokat tesztelünk, és a cipők újfajta kialakításán kísérletezünk. Ez valóban nem csak egy munka, hanem szenvedély is számomra” 

Kutatás fejlesztés

geox-lelegzo-cipo-vizallo-
geox-lelegzo-cipo
geox-lelegzo-cipo-vizallo-breathes

Hogyan képzeljük el a lélegző cipőt?

Mario Moretti Polegato a mai napig a Geox kutatási vezetője.

A Talp

A speciálisan kialakított Geox talp jelentette az elő lépést. Kis lyukak sorozata került a gumitalpra ott, ahol legjobban izzad a láb, ez biztosította a talp lélegzését.

A membrán

A külső és a belső talpfelület közé egy olyan speciális membrán került, amely kis pólusú, izzadságot felszívó anyagból készült. Ez a membrán vezeti ki a felesleges nedvességet vízpára formájában a belső talpon keresztül, mivel a mikropórusai nagyobbak, mint a pár molekulád és kisebbek a víz molekuláinál, így a láb száraz marad.

A felső rész

A felső részhez többségében bőrt és velúrt használnak, de megtalálhatóak a vizálló és a korszerű sportos technikai megoldások is.

A kutatócsapat eredményeinek ékes bizonyítéka a közel 70 szabadalom.  

Termékek:

Női cipők:

  • Waterproof amphibiox™ (vízálló anyaguknak és olasz dizájnjuknak köszönhetően minden időjárási körülményhez ideálisak)
  • Nebula™ (kényelmes városi stílus, jellemzői a rugalmasság,  párnázás és a légáteresztő képesség)
  • Respira™ ( Geox technológiával rendelkező lélegző  talpú lévő cipők)
  • Aerantis™ (hordható, könnyű és rendkívül lélegző, teljes kényelmet biztosító cipők)
  • Spherica™ NEW (egész napos könnyedség, párnázott és légáteresztő cipők)

 

Férfi cipők:

  • Aerantis™ (sportos cipők, amelyek a kivételes légáteresztő képességet, az optimális tapadást és a jellegzetes dizájnt ötvözik)
  • Waterproof amphibiox™ ( városi ihletésű vízálló és légáteresztő cipők)
  • Respira™ ( Geox technológiával rendelkező lélegző talpú lévő cipők)
  • Leather ( irodai és hivatalos alkalmakra, elegáns férfi bőrcipő)
  • Nebula™ (kényelmes városi stílus, jellemzői a rugalmasság,  párnázás és a légáteresztő képesség)
  • Levita™ ( A modern dizájn találkozik a hi-tech részletekkel: vízálló és légáteresztő)
  • Spherica™ NEW (egész napos könnyedség, párnázott és légáteresztő cipők)
  • Xand 2™ ( párnázás és a szellőzés különleges kombinációjával)

 

Gyerek cipők:

geox-lelegzo-cipo-disney-gyerekcipo
geox-lelegzo-cipo-disney-supermario

Társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság

A Geox mint az egyik legnagyobb olasz vállalat példamatatóan nagy figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra. Számos programjukban  lehetőséget teremtenek hátrányos helyzetű fiatalok számára, hogy ők is részt vehessenek a divatiparban. A cégnek Down-szindrómás fiatalok készítették el az egyik speciális kollekciójuk díszítését. A követendő elv  az,  hogy a hátrányos helyzetűek önbecsülését emeljék azáltal, hogy dolgozhatnak és kifejezik magukat.

geox-lelegzo-cipo-specialis-kollekcio

A vállalat olyan, mint egy család, és egy családban figyelni kell egymásra. A Geox egy nagyvállalat, és ez még inkább arra kötelez bennünket, hogy a szociális felelősségvállalásból is kivegyük a részünket. Nekünk kötelességünk hasznossá válnunk a társadalom számára, nemcsak az a dolgunk, hogy a befektetőknek keresetet biztosítsunk, hanem az is, hogy a szociális tevékenységet is végezzünk. Ezt nem úgy tesszük, hogy pénzt adományozunk, hanem valóban részt veszünk a segítségnyújtásban teljes szívvel” – mondta Polegato úr.

Ha többet szeretnél tudni a témában:

 

https://www.geox.biz/en/sustainability/innovation-sust.html

A Geox  hisz abban, hogy a  valóban a legjobb reklám az elégedett vásárló.  A lélegző cipői  kényelmesek, követik a divatot, hiszen olyan dizájerekkel dolgoznak együtt, mint Yong Bae Seok, vagy a neves kanadai-brit Patrick Cox.

Az innovatív megoldásokat a ruházat területén is tovább fejlesztik, a lélegző kabátok mellett le  tisztult és trendi darabok jelennek meg az új kollekciókban is.

geox-cipo-markasruha.hu-hasznaltruha
Oszd meg ezt a történetet