A technológia térnyerése a divatiparban, azaz a lélegző cipő.

A legegyszerűbb ötletekből
is születhetnek a világújdonságok. Mario Moretti Polegato kezdetben a mezőgazdasági ágazaton szeretett volna segíteni, különböző – ma is csak a vázlatain létező gépeket – talált ki, innen indulva érkezett a világ egyik vezető divatcégének a Geoxnak a vezetői pozíciójába , amely 100-nál is több országban van jelen, 1000-nél is több üzlettel.

A sivatag termése
Az ötlet 1992-ben született a nevadai sivatagban (egy üzleti látogatás pihenéseként sivatagi túrát tett. Tudjuk, a sivatagban elviselhetetlen a meleg. Ezt úgy próbálta meg ellensúlyozni Mario Moretti Polegato, hogy bicskájával lyukat vágott a cipőjébe. Az ötlet működött (azért én elgondolkodtam a cipőbe kerülő homok kényelmetlenségeiről), ezért Olaszorszába hazatérve elkezdett kísérletezni a lélegző cipővel.
Találmányát levédette, azonban nem volt könnyű az eredményt sem termékké váltani. Úgy gondolta eladja nemzetközi cégnek, akiknek már tapasztalata van a divatiparban, de nem talált nyitott ajtót senkinél. Hitt önmagában, és saját maga alapította meg a céget és dobta piacra az újdonságot.
A Geox cipők forgalmazása 1995-ben kezdődött.
A márkanévben is találkozhatunk a játékossággal az újítással: a Geo a Földet és az X – a fejlesztést, haladást, technikai újítást jelenti.
„A márka számára nagyon fontos az innováció, a mai napig én vezetem a Geox kutatási részlegét, ahol 15 mérnökkel dolgozok együtt, és kapcsolatban vagyunk olasz, német és amerikai egyetemekkel, akiket bevonunk a munkánkba. Új anyagokat tesztelünk, és a cipők újfajta kialakításán kísérletezünk. Ez valóban nem csak egy munka, hanem szenvedély is számomra”
Kutatás fejlesztés



Hogyan képzeljük el a lélegző cipőt?
Mario Moretti Polegato a mai napig a Geox kutatási vezetője.
A Talp
A speciálisan kialakított Geox talp jelentette az elő lépést. Kis lyukak sorozata került a gumitalpra ott, ahol legjobban izzad a láb, ez biztosította a talp lélegzését.
A membrán
A külső és a belső talpfelület közé egy olyan speciális membrán került, amely kis pólusú, izzadságot felszívó anyagból készült. Ez a membrán vezeti ki a felesleges nedvességet vízpára formájában a belső talpon keresztül, mivel a mikropórusai nagyobbak, mint a pár molekulád és kisebbek a víz molekuláinál, így a láb száraz marad.
A felső rész
A felső részhez többségében bőrt és velúrt használnak, de megtalálhatóak a vizálló és a korszerű sportos technikai megoldások is.
A kutatócsapat eredményeinek ékes bizonyítéka a közel 70 szabadalom.
Termékek:
Női cipők:
- Waterproof amphibiox™ (vízálló anyaguknak és olasz dizájnjuknak köszönhetően minden időjárási körülményhez ideálisak)
- Nebula™ (kényelmes városi stílus, jellemzői a rugalmasság, párnázás és a légáteresztő képesség)
- Respira™ ( Geox technológiával rendelkező lélegző talpú lévő cipők)
- Aerantis™ (hordható, könnyű és rendkívül lélegző, teljes kényelmet biztosító cipők)
- Spherica™ NEW (egész napos könnyedség, párnázott és légáteresztő cipők)
Férfi cipők:
- Aerantis™ (sportos cipők, amelyek a kivételes légáteresztő képességet, az optimális tapadást és a jellegzetes dizájnt ötvözik)
- Waterproof amphibiox™ ( városi ihletésű vízálló és légáteresztő cipők)
- Respira™ ( Geox technológiával rendelkező lélegző talpú lévő cipők)
- Leather ( irodai és hivatalos alkalmakra, elegáns férfi bőrcipő)
- Nebula™ (kényelmes városi stílus, jellemzői a rugalmasság, párnázás és a légáteresztő képesség)
- Levita™ ( A modern dizájn találkozik a hi-tech részletekkel: vízálló és légáteresztő)
- Spherica™ NEW (egész napos könnyedség, párnázott és légáteresztő cipők)
- Xand 2™ ( párnázás és a szellőzés különleges kombinációjával)
Gyerek cipők:

- Waterproof amphibiox™ ( megvédi a lábat a víztől és a túlmelegedéstől)
- Respira™ ( Geox technológiával rendelkező lélegző talpú lévő cipők)
- Disney princesses NEW
- Disney (
- Supermario NEW
- Playkix
- Frosen

Társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság
A Geox mint az egyik legnagyobb olasz vállalat példamatatóan nagy figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra. Számos programjukban lehetőséget teremtenek hátrányos helyzetű fiatalok számára, hogy ők is részt vehessenek a divatiparban. A cégnek Down-szindrómás fiatalok készítették el az egyik speciális kollekciójuk díszítését. A követendő elv az, hogy a hátrányos helyzetűek önbecsülését emeljék azáltal, hogy dolgozhatnak és kifejezik magukat.

„A vállalat olyan, mint egy család, és egy családban figyelni kell egymásra. A Geox egy nagyvállalat, és ez még inkább arra kötelez bennünket, hogy a szociális felelősségvállalásból is kivegyük a részünket. Nekünk kötelességünk hasznossá válnunk a társadalom számára, nemcsak az a dolgunk, hogy a befektetőknek keresetet biztosítsunk, hanem az is, hogy a szociális tevékenységet is végezzünk. Ezt nem úgy tesszük, hogy pénzt adományozunk, hanem valóban részt veszünk a segítségnyújtásban teljes szívvel” – mondta Polegato úr.
Ha többet szeretnél tudni a témában:
https://www.geox.biz/en/sustainability/innovation-sust.html
A Geox hisz abban, hogy a valóban a legjobb reklám az elégedett vásárló. A lélegző cipői kényelmesek, követik a divatot, hiszen olyan dizájerekkel dolgoznak együtt, mint Yong Bae Seok, vagy a neves kanadai-brit Patrick Cox.
Az innovatív megoldásokat a ruházat területén is tovább fejlesztik, a lélegző kabátok mellett le tisztult és trendi darabok jelennek meg az új kollekciókban is.
