A divatház története Luciano Benettonnal kezdődött, aki mindenáron meg akarta valósítani az álmait. Az összes pénzén vett egy kötőgépet, és testvérével Giulianaval készítette el az első jellegzetesen színes Benetton ruhadarabokat.
A siker is hamar megérkezett, ezt az egyediséget és a rendhagyó stílust sokan kedvelték. Így 30 évesen -testvérével közösen- hozta létre a Benetton márkát. 1965-ben alapított cég a főbb nemzetközi piacokon működik két márkával: United Colors of Benetton és Sisle


Gyors fejlődés, designer márka
Az eredeti ötletek, a minőségi, sokszor gyapjú alapanyagok és a megfelelő üzleti stratégiák egyre nagyobb részesedéhez juttatták a divattervező céget a kötött ruha ágazatában, kiemelkedően a márkás gyerekruha piacon.
A családi vállalkozás útját pedig továbbra is hűségesen kísérte a siker, hiszen a‘80-as évektől igazi családi vállalkozásként tarthatjuk számon a céget. Ekkor már együtt dolgozott a négy testvér Luciano, Giuliana, Gilberto és Carlo. A „munkahelyük” is igencsak stílusos a Ponzanoban található Villa Minelli, amely a mai napig a Benetton kommunikációs illetve kutatási központja.

Milyen cégméretet képzeljünk el, tényleg óriás designer a Benetton?
- Már 2000 alkalmazottjuk volt hét olaszországi gyárukban és terjeszkedtek Franciaországban és Skóciában is.
- 1990-re 250 üzletet nyitottak Olaszországban, de számos további üzlettel is büszkélkedhetett New Yorkban,
- Továbbá Párizsban, Londonban, valamint Tokióban és más világvárosokban is.
- 1988-ban több, mint 45 millió cikket forgalmaztak akkori értéken átszámolva kb. 41 milliárd forint összegben. (csak a budapesti üzlet 48,5 millió forintos árbevétel termelt)
- Jelenleg 120 országban több mint 6000 üzlet van jelen.

Mi is lehet a Benetton márkás gyerekruha sikereinek a kulcsa?
Erre természetesen nincs recept, de tény, hogy a Benetton az egyedi, néha meghökkentő, esetenként provokatív reklámkampányaival hívta fel a figyelmet.


Az 1989-es “Tutti i colori del mondo” (S világ minden színe) vált a márka meghatározó szlogenjévé, így ezzel együtt meghatározta a marketing irányvonalat is: mindannyian egyformák és egyenlőek vagyunk. Ekkor született meg a logó is, melyet Bruno Sutter az Eldorado Ügynökség igazgatója tervezett.
Fő kampányok a designer divat világában
Integrációs projektek


Társadalmi elköteleződés, fenntarthatóság
Benetton Csoport globális terjeszkedését ezek után is változatlanul végig kísérte. Az évtizedek során az emberség és a tolerancia egyetemes üzenetének hordozójává vált, és olyan ellenőrzéseket vezetett be ellátási lánca felett, amelyek a minőség, a versenyképesség és az átláthatóság kritériumai mellett az etikai, környezetvédelmi és munkajogi elvek tiszteletben tartásán alapulnak.
Az éves árbevételének 1%-át a fenntarthatósági tevékenységekre fordítja, konkrét lépéseket tesz társadalmi és környezetvédelmi céljainak elérése érdekében. (forrás Benetton hivatalos oldala)
Ha többet szeretnél erről tudni, elolvasni a riportokat, megnézni a kampányokat, itt megteheted:
https://www.benettongroup.com/en/sustainability/
A divatipar minden területén jelen van a cégcsoport, mind a női, férfi és gyermeket megcélozták ruhákkal valamint a kiegészítőkkel is.




Márkás Gyerekruha – Benetton Kids

Véleményem szerint Magyarországon a Benetton ikonikus márkává vált, és a mai napig „menő”. 🙂
A Márkás Gyerekruha Webáruház termékeit megnézheted: